chińskie klimaty

Witam Was :)

Dawno na moim blogu nie było żadnego przepisu, więc pora to nadrobić ;)

Jako, że lubię proste, szybkie i smaczne dania taki przepis będzie i dziś! :)

Danie nazwałam "chińskie klimaty", ponieważ jest to moja wariacja nt. dań właśnie z tego rejonu świata :)



Składniki :
- kasza gryczana ( można oczywiście użyć innej kaszy lub po prostu standardowo ryżu :)
- parę plasterków szynki
- pieczarki
- marchewka
- kawałek pora
- cebula
- jajko
- przyprawy : sól, pieprz cayenne, curry, cynamon, imbir, czosnek, papryka ostra i słodka, cukier

Wykonanie :

1. Warzywa kroimy : marchewkę w dość cienkie słupki, pora i pieczarki przekrawamy na pół wzdłuż i następnie na "talarki" . Szynkę dowolnie :)


2. Na patelnię nalewamy troszkę oliwy z oliwek, wrzucamy wcześniej pokrojone produkty.


 



3.  Zagotowujemy w garnku lekko osoloną wodę i wrzucamy torebkę kaszy gryczanej.
Jakoś ostatnio strasznie ją polubiłam, bo ma oryginalny orzechowy posmak.




4. Warzywa tak długo dusimy, aż staną się miękkie. Doprawiamy je wszystkimi ww. przyprawami. Mieszamy.

5. Wbijamy jajko i mieszamy całość.

6. Na talerz nakładamy kaszę i warzywa. 



Smacznego !!!! :) 




Pozdrawiam,


darmowy hosting obrazków

8 komentarzy:

  1. dopiero jadłam, ale wszamałabym... :) smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no uwierz, że naprawdę bardzo smaczne :)
      a zrobienie tego dania to góra 15 minut :)

      Usuń
  2. lubię chińskie smakołyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) Ja za kaszą nie przepadam... No chyba że kus kus :) Ale z ryżem bym takie coś pożarła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo właśnie kus kus by również pasował :)
      ja też nie lubiłam kaszy, ale ta ma taki orzechowy posmak i wcale nie smakuje jak taka standardowa kasza :)

      Usuń
  4. OJ JA TEŻ Z CHĘCIĄ ZJADŁABYM

    OdpowiedzUsuń